Pirmosios žūklės reikmenų parodos mūsų šalyje buvo pradėtos rengti prieš gerą dešimtmetį ar dar seniau, tačiau jos tradicinėmis netapo. HHS žadėjo šią situaciją pakeisti ir kasmet į vieną vietą sukviesti tiek žvejus, tiek pačią įvairiausią įrangą jiems siūlančius verslininkus. Ar tai pavyko? Po šių metų parodos jau beveik drąsiai galima sakyti, kad ne.

Taip, medžiotojams parodoje gal ir yra ką pamatyti ir pačiupinėti. Tačiau žvejai turėtų jaustis gerokai nuskriausti, nes jiems pakaktų aplankyti kokias tris žūklės reikmenų parduotuves, kad gautų geresnį pasirinkimą, nei gavo blaškydamiesi po „Litexpo” parodų rūmus.

Porą dešimčių stendų su žūklės įrankiais ir ištįsę į juos žiūrinčių parodos lankytojų veidai. Taip savaitgalį atrodė mėgėjų žūklei skirta HHS2017 dalis. Ir nieko nuostabaus, nes atrodo, kad nebuvo išpildyti nei žvejų, nei verslininkų lūkesčiai.

Žvejai tikėjosi, kad parodoje bus visko daug ir, žinoma, geresnėmis kainomis nei parduotuvėse. Visko daug nebuvo, o kainos nuo parduotuvinių skyrėsi labai mažai ar nesiskyrė išvis.

Verslininkai tikėjosi, kad stendai lūš nuo lankytojų, o pristatyta produkcija bus iššluota. Ką gi, tų lankytojų nebuvo tiek jau daug, o ir atsisveikinti su pinigais jie pernelyg neskubėjo. Ir tai nestebina. Pavyzdžiui, reikia žmogui lašišinio spiningo ir į parodą jis atvažiuoja su mintimi, kad vienoje vietoje ras visus amerikietiškus, japoniškus, kiniškus, europietiškus kotus ir išsirinks labiausiai patinkantį. Deja, tokį žveją parodoje turėjo apimti didelis nusivylimas, nes rinktis jis galėjo vos iš dviejų ar trijų spiningų. Tokia pati situacija buvo ir kalbant apie bet kuriuos kitus žūklės įrankius. Įrankių naujienos? Pamirškite! Parodoje nebuvo nieko, ko nerastumėte bet kurioje geresnėje žūklės reikmenų parduotuvėje.

Šiųmetine paroda galėjo džiaugtis nebent muselininkai, kuriais pasirūpino museline.lt kolektyvas surengęs kastingo, musių rišimo pamokas, dalijęs kitus vertingus patarimus, leidę išbandyti įrankius prie vandens pripildyto rezervuaro. Tiesa, ir tai – tik lašas jūroje, nes muselinės įrangos gamintojų pasaulyje – begalės, o museline.lt prekiauja tik kelių kompanijų gaminiais.

Tad kodėl Lietuvos verslininkai nesiveržia į žūklės reikmenų parodas? Atsakymų turbūt yra ne vienas. Bet įtikinamiausiai atrodo versija, jog dalyvavimas parodoje tiesiog per brangus malonumas. Mūsiškiai negalvoja, kad parodoje reikia būti dėl prestižo ir galimybės save pristatyti potencialiems pirkėjams. Jie galvoja, kad dalyvavimas turi atsipirkti, todėl negali pakęsti, kai gretimame stende sėdi konkurentai. O jei dar žmonės ir perka pas tuos konkurentus – iš viso košmaras.

Mūsų verslininkai labiau linkę tiesiog sėdėti savo parduotuvėse ir neieškoti būdų, kaip parodose sudominti daugiau lankytojų, kaip įtikinti juos savo produkcijos pranašumais ir panašiai. Kita vertus, panašu, kad to nereikia ir patiems žvejams, norintiems tik gerų kainų, o ne atrakcijų. Rodos, tuo savo kailiu labai gerai įsitikino „Rapala”, „Shimano” ir kitų garsių kompanijų įrankius į Lietuvą vežanti bendrovė „Normark”. Pernai „Normark” atstovai turėjo ir baseiną vobleriams mirkyti, ir krūvą produkcijos, ir apie įrankius pasakojančių ekspertų armiją. Šiemet? Šiemetinėje parodoje „Normark” nebuvo visai.

Tokių įmonių, kurios pernykštėje parodoje dalyvavo, o šiųmetinėje – jau nebe, tikrai daug. Daugiau nei tų, kurios į tą pačią pelkę įbrido antrus metus paeiliui. O pamačius kokia buvo šiųmetinė paroda ir paklausius, kaip apie ją atsiliepė apsilankę žvejai, galima spėti, kad ateinančiais metais pasitraukusiųjų bus ir dar daugiau.