Lokomotyvo tipo pagrindinės pavaros mechanizmas

Šiais laikais neinercinės ritės yra gaminamos su dviem pagrindinės pavaros mechanizmais: lokomotyvo ir sliekinio tipo. Kažkada buvusias populiarias, itin galingas, tiesioginio perdavimo pavaras, šiais laikais vargu ar sutiksite dabartinėse neinercinėse ritėse. Jei man reikėtų rinktis vieną spiningavimui skirtą ritę, rinkčiausi gaminį su lokomotyvo tipo pavara. Kodėl? Visų pirma, dėl paprastesnės mechanizmo konstrukcijos – ji yra mažiau linkusi gesti ir „išeiti“ iš rikiuotės. Antra – tokio tipo pavara yra gerokai tvirtesnės konstrukcijos, o tai ypač aktualu žvejojant upėse, didelę pasipriešinimo jėgą sukeliančiais masalais, arba žvejojant džigu stovinčio vandens telkiniuose Trečia – tokio tipo pavarą turinčios ritės dažnai yra ir pigesnės.

Lokomotyvo tipo pagrindinės pavaros mechanizmas

Metalas ir kitos medžiagos

Šiais laikais neinercinių ričių korpusai ir rotorius dažniausiai yra gaminami iš įvairiausio tipo sintetinių – hibridinių medžiagų, Jų atsparumas smūgiams ir maksimalioms apkrovoms yra išties įspūdingas. Bet tai dažniausiai galioja tik aukštesnės klasės ričių modeliams. Todėl jei jūs rinksitės biudžetinės ar vidutinės klasės produktą ir jį norėsite naudoti žvejybai sunkiais masalais, upėse, mariose ar net jūroje, geriau rinkitės tvirtą metalinį korpusą turinčias rites.

Apie guolius

Geriau pirkti ritę turinčią mažiau, bet geresnės kokybės, uždaro tipo guolių. Dažniausiai žinomų gamintojų ritės ir yra gaminamos būtent su tokio tipo guoliais. Jie yra mažiau „jautrūs“ visokiems nešvarumams, o ir jų priežiūra yra gerokai paprastesnė.

Uždaro tipo guoliai

Eiga

Spiningaujant ritė „dirba“ nesustodama. Taipogi, mes nuolat turime jausti kontaktą su masalu. Todėl rinkitės ritę, turinčią itin „švelnią“ ir „lengvą“ eigą. Kartais net to paties modelio egzemplioriai sukasi skirtingai. Todėl būtinai prieš pirkdami spiningavimui skirtą ritę, stenkitės ją „gyvai“ pačiupinėti.
Priekinis stabdis

Vienareikšmiškai, spiningavimui skirtą ritę rinkitės tik su priekiniu stabdžiu. Jau ne kartą mūsų portale rašėme, kodėl geriau rinktis ritę su tokio tipo stabdžiu. Trumpai tik priminsiu, kad priekinio būgnelio prasukos mechanizmo diskai yra didesni, todėl – jautresni, o pati ritė, turinti tokio tipo stabdį, yra gerokai kompaktiškesnė ir lengvesnė.

Reikiamas balansas

Kadangi spiningo meškerykotis su rite yra visada laikomas rankoje, šių dviejų „dedamųjų“ tarpusavio balansas yra labai svarbus. Trumpų 2,10m siekiančių meškerykočių koto ir ritės balansas turi būti ties ritės būgnelio pradžia. Ilgesnių, siekiančių ir 3m – ten, kur prasideda ritės rankena.

Spiningo ir ritės balansas

Orientaciniai ričių dydžiai ir spiningų ilgiai būtų tokie:

• 1000 - 2000: trumpi, iki 2m spiningai, užmetimo ribos – 10g.
• 2500: vidutinio ilgio, iki 2.40m spiningai, užmetimo ribos – 20g.
• 3000: ilgi. iki 2.70m spiningai, užmetimo ribos – 30g.
• 3500 – 4000: labai ilgi, iki 3m spiningai, užmetimo ribos – 40g.

Žinoma, jei jūs naudosite trumpą, bet galiną kotą, teks rinktis ne mažesnią nei 3000 - 4000 dydžio ritę. Taipogi, jei naudosite lengvos klasės, bet labai ilgą kotą, neišsiversite be 2500 – 3000 „mėsmalės“ .